Ce este Marketingul?

Ce este marketingul? Cei mai multi dintre noi percep marketingul ca fiind „acea chestie” care se ocupa de vanzari, de reclama, publicitate, campanii de vanzari telefonice, bannere pe internet, etc, iar acest lucru nu e de mirare daca tinem seama de avalansa de materiale publictare care ne asalteaza zilnic prin toate mijloacelele mass-media: televiziune, radio, ziare, reviste, internet.

In contextul zilei de azi putem defini marketingul ca fiind acel proces managerial si social prin care indivizi sau grupuri isi satisfac nevoile, dorintele si necesitatile, prin schimburi de produse si valori.

O definitie mult mai concisa a Marketingului a putea fi „modul de satisfacere profitabila a nevoilor”

Planul strategic de Marketing

Planul strategic de marketing are urmatoarele omponente

  1. rezumatul executiv
  2. auditul de marketing (situatia actuala)
  3. analiza SWOT
  4. obiective si provocari
  5. strategia de marketing
  6. programul de actiune
  7. bugetul
  8. controlul

Analytics

Termenul de Analytics se refera la modul de descoperire, interpretare, exprimare si intelegere al pattern-urilor din suma datelor colectate.

Metoda Analytics se bazeaza in utilizarea simultana de metode statistice, matematice, de programare si operatii de cercetare de in procesul de abordare al problemelor legate de mediul de afaceri (marketing, controlling, productie, etc.)

Aceasta metoda – Analytics – este deseori folosita in procesul de intelegere, vizualizare si comunicare al datelor si informatiilor colectate pe parcursul inregistrarii diverselor procese si tranzactii. Scopul acestei metode consta in posibilitatea de a face predictii cat mai exacte si de imbunatatire in timp proceselor de business urmarile (analizate)